Mikko Rantanen

Kaupallistaminen ja konsultointi

”Menestys seuraa jatkuvasta yrittämisestä ja oppimisesta”

Kaupallistaminen

Mikon päätyö ja ydinosaaminen kiteytyy kaupallistamisen ja tuotteistuksen ympärille. Takana on yli 100 projektia lähes kaikilta toimialoilta ja hyvin eri vaiheissa olevista yrityksistä. Mikko on toiminut mm. Ely-keskuksen kehittämispalveluiden vastuuasiantuntija ja aiheena on ollut innovaatioiden kaupallistaminen.

Innovaation kaupallistaminen

Mikko Rantasen ydinosaamista ovat olemassa olevien ja uusien tuotteiden ja palveluiden kohderyhmäkohtaisen strategian suunnittelu, kaupallistaminen, tuotteistus ja myynti.

Tämä osaaminen on kehittynyt vuosien myyntikokemuksen analysoinnista, jossa on pohdittu miksi toiset myyjät ja yritykset myyvät hyvin ja toiset eivät. Tämän kokemuksen analysoinnin lopputuloksena on syntynyt kohderyhmäkohtaisten strategioiden suunnitteluosaaminen, jonka lopputuloksena syntyy kustannustehokas myyntikonsepti ja sen kautta menestyvä yritys.

Kaupallistamisen ja kaupallisen konseptin sekä myynnin kehitys vaatii aina tutkittua tietoa asiakaskohderyhmistä. Parhaaksi tavaksi on osoittautunut laadulliset asiakaskeskustelut ennakkoon määritellyllä viitekehyksellä. Tällöin saadaan nopeasti tietoon asiakkaalle tärkeimmät asiat luotettavasti ja vertailukelpoisesti. Kun yhdestä kohderyhmästä on otettu noin 10 asiakkaan otanta, pystytään päättelemään jo paljon.

Lähinnä kysymys kuuluu:

  • Onko sinulla olemassa oleva tuote tai palvelu, joka ei myy tarpeeksi hyvin tai myyntiä pitäisi kasvattaa?
  • Onko sinulla kehitteillä oleva palvelu, jonka myynnille haluat lentävän lähdön?
  • Haluaisitko saada samalla myyntityöllä jopa moninkertaisia tuloksia?

Jos vastasit johonkin kysymyksistä kyllä, olet oikeassa paikassa.

Avainfraaseja

  • Innovaation kaupallistaminen tai tuotteistaminen
  • Keksinnön kaupallistaminen tai tuotteistaminen
  • Tuotteen kaupallistaminen tai tuotteistaminen
  • Palvelun kaupallistaminen tai tuotteistaminen

Kaupallistaminen ja Kaupallistajat

Kaupallistaminen on jonkin palvelun tai tuotteen menestyksekästä markkinoille viemistä. Kyseessä voi olla innovaatio, keksintö, teknologia tai ihan perinteisen alan tavallinen tuote tai palvelu. Kaupallistamisen kohde voi olla uutta, olemassa olevaa tai vaihtoehtoisesti olemassa olevan teknologian hyödyntämistä uuteen käyttötarkoitukseen.

Mikko on ollut yhtiössään kehittämässä ainutlaatuista kaupallistamisprosessia, jonka ultimaattisena tavoitteena on vastata kohderyhmän tarpeeseen täydellisyyttä hipoen ja samalla tuottaen yhtiölle mahdollisimman pitkäaikaisesti kannattavaa tuottoa. Kokemusta kaupallistamisesta on yli sadasta projektista niin omista kuin asiakasyhtiöistä.

Kaupallistamiskonsultointi tapahtuu pääasiassa Kaupallistajat-yhtiön alla. Alla olevasta linkistä voit lukea lisää kaupallistamisesta sekä siihen hyödynnettävistä rahoitusvaihtoehdoista.

Yhteystiedot

Mikko Rantanen

Kysy lisää kaupallistamisesta organisaatiollesi

    Nimi

    Yritys

    Viesti